مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: از 25 اسفندماه سال 96 تا یکم فرودین ماه سال جاری، 153 هزار و 982 مسافر نوروزی در قم اسکان یافتند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی روز پنجشنبه 2 فروردین سال 97 در حاشیه بازدید از مراکز اقامتی قم اظهار داشت: این تعداد مسافران نوروزی در واحدهای تاسیسات گردشگری، مدارس، کمپ ها، مهمانسراهای نهادها و سایر مراکز اقامتی استان قم اسکان یافتند.
او افزود: از این تعداد، 47هزار و 989 مسافر نوروزی از خدمات اسکان واحدهای اقامتی از جمله هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و خانه مسافر استفاده کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به این که واحدهای اقامتی قم ظرفیت 12 هزار تخت دارند گفت: 287 واحد اقامتی شامل 35 واحد هتل، 28 واحد هتل آپارتمان، 58 واحد مهمانپذیر، 166 واحد خانه مسافر و 100 مجتمع بین راهی و پذیرایی در استان فعال است.
او ادامه داد: مدارس اداره کل آموزش و پرورش قم برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده است در همین راستا از 25 اسفندماه سال96 تا یکم فرودین ماه سال جاری، 40هزار و 263تن در کلاس های مدارس اسکان یافتند.
او خاطر نشان کرد: مسافران نوروزی در این استان از خدمات سایر مراکز اقامتی از جمله مهمان سراهای نهادها، زائرسرای اداره کل اوقاف و امور خیریه، خوابگاه های دانشجوی، مجتمع فرهنگی یاوران مهدی، منتظران موعود و نیمه شعبان، کمپ ها و چادرها نیز بهره مند می شوند.
او به فعالیت 20 پایگاه اطلاع رسانی و اسکان در سطح شهر اشاره کرد و گفت: این پایگاه ها در مبادی ورودی سطح شهر و نقاط پرتردد مسافران نوروزی فعال شده اند تا بسته های فرهنگی، نقشه استان و اماکن گردشگری، تاریخی و زیارتی را معرفی کنند.
رضایی گفت: دستگاه های مربوطه برنامه ریزی های لازم را برای خدمات رسانی مناسب جهت پذیرایی از زائران انجام داده اند تا رضایت مسافران نوروزی در استان قم جلب شود.
او با بیان این که روزانه نظارت از مراکز اقامتی زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی قم صورت می گیرد گفت: مسافران نوروزی می توانند انتقاد و پیشنهادهای خویش نسبت به تاسیسات گردشگری را با نصب سامانه نظارتی www.app.ichto.ir در گوشی های اندروید و IOS اعلام کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطر نشان کرد: کارشناسان گردشگری در اداره کل میراث فرهنگی به شکایات ها رسیدگی می کنند تا خللی در خدمات رسانی صورت نگیرد.