مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی قم از برگزاری نمایشگاه مجازی انگشتر و زیورآلات سنتی در این استان خبر داد.
بهگزارش روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی قم، علیرضا ارجمندی در جلسهای که با حضور علی رضایی معاون صنایعدستی استان و مصطفی صابری رئیس خوشه انگشتر قم برگزار شد، اظهار کرد: «با شیوع ویروس کرونا و کاهش ورود گردشگران داخلی و خارجی به استان، یکی از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان انگشتر، فروش تولیدات و محصولات است.»
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی قم ادامه داد: «یکی از راهحلهایی که در ایام شیوع کرونا و حتی در دوران پسا کرونا، میتواند تأثیر مستقیمی بر فروش محصولات صنایعدستی داشته باشد عرضه تولیدات در فضای مجازی است.»
ارجمندی با اشاره به گسترش شبکههای اجتماعی در جامعه، افزود: «برنامهریزی برای فروش انگشتر و زیورآلات سنتی در فضای مجازی و برگزاری دورههای آموزشی مانند دوره آموزشی بازاریابی در اینستاگرام میتواند یکی از راههای خروج از بن بست صنایعدستی باشد.»
او به وجود معضلات بازاریابی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: «نبود تصاویر با کیفیت، کلیپ و فیلمهای کوتاه از محصولات برای انتشار در فضای مجازی از جمله چالشهایی است که میتوان با بودجه اندک و صرف وقت آن را مرتفع کرد.»