مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: دولت یازدهم اقدامات خوبی در حوزه گردشگری انجام داده است و در این عرضه از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کرده است.
به گزارش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی روزپنجشنبه دربازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی قم به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: در دولت یازدهم کارهای خوبی از جمله واگذاری اماکن تاریخی به بخش خصوصی برای بهره برداری بهینه و مرمت مناسب آن ها آغاز شده است.
وی افزود: همچنین با موفقیت در توافق هسته ای زمینه های گردشگری در این استان ارتقا خواهد یافته است از این رو بسیاری از سرمایه گذاران خارجی اقبال خوبی برای سرمایه گذاری در استان از خود نشان داده اند.
رضایی ابراز امیدواری کرد: این اداره کل نیز در بخش تاسیسات گردشگری از سرمایه گذاران حمایت می کند تا بتواند با این اقدام در توسعه استان نقش به سزایی ایفا کند.
وی با اشاره به اینکه سالانه نزدیک به 20 میلیون نفر زائر داخلی و دو میلیون نفر زائر خارجی وارد قم می شوند گفت: از این تعداد روزانه 10 هزار زائر خارجی از طریق پایانه حمل و نقل مسافر قم وارد این استان می شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: ورود این تعداد زائر به شهر قم می تواند اشتغال فراوانی را نیز ایجادکند و موجب پویایی و تحرک اقتصادی در استان شود لذا رسانه ها نقش مهمی در این زمینه برای سوق دادن توجه ها به سمت گردشگری زیارتی به عنوان صنعت اول قم بر عهده دارند.
وی با اشاره به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی جاذبه های گردشگری در این استان گفت: رسانه ها باید از ظرفیت بالای ورود این تعداد مسافر به قم استفاده کنند و عملکرد مسوولان ذیربط در حوزه گردشگری و زیارت را بیش از پیش اطلاع رسانی و مورد نقد و بررسی قرار دهند.
وی افزود: در برنامه ششم توسعه کشور به بحث گردشگری مذهبی در قم توجه شده است لذا رسانه ها باید در این زمینه به کمک مسوولان آمده و مطمئنا برای تحقق این هدف نیازمند همکاری دیگر مسوولان استان نیز هستیم.
رضایی ادامه داد: نقش رسانه ها در شفاف سازی و ایجاد تحرک در بین مدیران و اجبار آنان نسبت به پاسخ گو بودن به مردم بی بدیل است همچنین خبرگزاری جمهوری اسلامی نقش اساسی در تولید خبر به عنوان یک خبرگزاری مرجع دارد و نقش این رسانه بر همه مدیران و مسوولان کشور روشن است.
در ادامه این دیدار، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم به نقش رسانه ها در توسعه فرهنگ گردشگری گفت: شهر قم ام القرای جهان تشیع است و باید رسانه های قم توجه ویژه ای به موضوع گردشگری مذهبی در این شهر داشته باشند.
جعفر مسلمی افزود: قم زمینه مناسبی برای جذب گردشگران مذهبی دارد از این رو خبرگزاری جمهوری اسلامی آماده انتشار اخبار و همکاری متقابل با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
Source: 1