آموزش های مهمانداری و گردشگری در قم با جدیت پیگیری می شود
قم- سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: آموزش های مهمانداری و گردشگری در قم با جدیت پیگیری می شود تا آنگونه که شایسته است به زائران خدمت رسانی شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، علی رضایی با اشاره به بازدید از واحدهای اقامتی، پذیرایی و تفریحی گفت: مسئولان واحدها باید نحوه برخورد و ارتباط گیری مطلوبی با مراجعه کنندگان داشته باشند تا از این طریق بتوانند با ارائه خدمات مناسب در ماندگاری مسافران نقش مهمی ایفا کنند.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: این اداره کل در سال 95 برنامه ریزی هایی آموزشی مهمانداری و گردشگری را پیش بینی کرده است تا با به روز رسانی آموزش ها آنگونه که در شان شهر کریمه اهل بیت(ع) است خدمت رسانی صورت گیرد ضمن اینکه پیش از این آموزش های مختلفی ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه موارد بهداشتی و تجهیز امکانات در تاسیسات گردشگری باید مورد اهتمام قرار گیرد گفت: بازرسان میراث فرهنگی به صورت مستمر از این واحدها بازدید می کنند و استاندارسازی تاسیسات گردشگری را مورد توجه قرار داده اند تا با رفع مشکلات شاهد ارتقای خدمت رسانی به زائران باشیم.
وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی نظارت از تاسیسات گردشگری تشدید پیدا کرده است گفت: از 27 اسفندماه سال گذشته تا چهارم فرودین ماه سال جاری از 444 مورد واحد نظارت صورت گرفته است که از این تعداد 153 مورد نظارت از مراکز اقامتی، 130مورد نظارت از رستورانها، مراکز پذیرایی و بین راهی140 مورد نظارت از مراکز اقامتی موقت از جمله مهمانسراها، خانه مسافر و سایر مراکز است.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: همچنین 21 مورد نظارت از دفاتر خدمات مسافرتی انجام شده است تا خللی در ارائه خدمات به مسافران نوروزی صورت نگیرد.
وی با اشاره به اینکه این نظارت ها به صورت مشترک با مرکز بهداشت، اداره کل تعزیرات حکومتی و اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی استان قم و همکاری انجمن بین راهی، پذیرایی و گردشگری است گفت: 31 مورد تشویق، 104 مورد تذکر و 46 مورد اخطار کتبی به تاسیسات گردشگری صادر شد.
Source: 1