مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از از رسیدگی 24 ساعته در ایام نوروز به شکایات و درخواست های مسافران و زائران خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی چهارم فروردین ماه با اعلام این خبر اظهار داشت: در ایام نوروز 35 هتل، 27 هتل آپارتمان، 57 مهمان پذیر، 166 خانه مسافر، 12 مجتمع گردشگری داخلی، 18 مجتمع گردشگری بیرونی، 82 دفتر خدمات مسافرتی و 64 واحد پذیرایی برای خدمات رسانی به زائران و مسافران نوروزی آماده سازی شده اند از همین رو در راستای خدمات رسانی مطلوب طرح های نظارتی به طور جدی اجرا می شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با تاکید براینکه در قالب طرح های نظارتی در تلاشیم تا خاطرات خوبی برای مسافران و زائران شهر کریمه اهل بیت (س) ثبت کنیم خاطرنشان کرد: علاوه بر فعالیت 4 تیم نظارت های روزانه، اداره کل میراث فرهنگی گشت های نظارتی شبانه را نیز در قالب 3 تیم پیگیری می کند.
به گفته یزدانی، در نظارت های به عمل آمده با اعلام تذکر شفاهی و اخطار کتبی در صورت بی توجهی واحدها، تشکیل پرونده برای تعلیق یا تعطیلی واحد در دستور کار قرار می گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: علاوه بر نظارت های مختلف، شکایات و درخواست های مسافران از طریق سامانه کشوری 09629 و شماره تماس استانی 37603414 دریافت و پیگیری می شود.
یزدانی با اشاره به اینکه آمار و گزارش بازدیدها به صورت روزانه احصا و ثبت می شود گفت: از اول تا سوم فروردین ماه در مجموع 114 بازرسی از سوی تیم های بازرسی صورت گرفته و تاکنون 10 تذکر و 11 اخطار کتبی صادر شده است.