سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بر برند سازی هنرهای دستی تاکید کرد و گفت: هنرمندان در این عرصه ورود پیدا کنند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، حسن بحرینی در حاشیه برگزاری دوره های آموزشی برندسازی و بازاریابی اظهار داشت: داشتن یک برند یا نام تجاری قدرتمند می تواند در معرفی و فروش صنایع دستی به هنرمندان استان کمک شایانی کند.
وی افزود: هنرمندان صنایع دستی قم در تعدادی از رشته های هنری با ویژگی های منحصر به فرد و کیفیت تولیدات از جمله خرمهره، تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، ساخت انگشترها، منبت کاری، معرق و مشبک چوب در سطح کشور شناخته شده هستند که باید این تولیدات برندسازی شود.
سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، ادامه داد: برند برای داشتن یک هویت، تصویر و جایگاه مشخص در بازار می تواند در جلب رضایت خریداران و افزایش فروش و تولیدات نقش مهمی ایفا کند.
بحرینی بیان داشت: صنایع دستی قم باید به عنوان سوغات برای اقشار مختلف معرفی شود تا از ظرفیت حضور زائران خارجی و داخلی جهت فروش هنرهای دستی بهره مند شویم، از این رو نیازمند همکاری ارگان های مربوطه و شهرداری در راه اندازی بازارچه صنایع دستی در استان هستیم.
وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برندسازی و بازاریابی، گفت: این دوره ها به صورت رایگان برای هنرمندان صنایع دستی در رشته های مختلف با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان قم برگزار شده است.
سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: در دوره برندسازی 22 هنرمند شاخص صنایع دستی و در دوره بازاریابی 30 هنرمند شرکت کردند که بعد از اتمام دوره گواهی مهارت دریافت خواهند کرد.
وی به اهمیت برندسازی صنایع دستی استان قم اشاره کرد و گفت: هدف اصلی از برگزاری این دوره های آموزشی برندسازی، آشناسازی هنرمندان با روش های معرفی تولیدات صنایع دستی و تجاری سازی آن در سطح ملی و بین المللی است.
وی افزود: آموزش های روش بازاریابی به هنرمندان کمک بسزایی جهت فروش و افزایش تولیدات صنایع دستی می کند تا بتوانند با استفاده از این ابزار درجهت تبلیغات، بازاریابی مستقیم، فروش شخصی، بسته بندی و خدمات مشتری قدم بردارند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، حسن بحرینی در حاشیه برگزاری دوره های آموزشی برندسازی و بازاریابی اظهار داشت: داشتن یک برند یا نام تجاری قدرتمند می تواند در معرفی و فروش صنایع دستی به هنرمندان استان کمک شایانی کند.
وی افزود: هنرمندان صنایع دستی قم در تعدادی از رشته های هنری با ویژگی های منحصر به فرد و کیفیت تولیدات از جمله خرمهره، تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، ساخت انگشترها، منبت کاری، معرق و مشبک چوب در سطح کشور شناخته شده هستند که باید این تولیدات برندسازی شود.
سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، ادامه داد: برند برای داشتن یک هویت، تصویر و جایگاه مشخص در بازار می تواند در جلب رضایت خریداران و افزایش فروش و تولیدات نقش مهمی ایفا کند.
بحرینی بیان داشت: صنایع دستی قم باید به عنوان سوغات برای اقشار مختلف معرفی شود تا از ظرفیت حضور زائران خارجی و داخلی جهت فروش هنرهای دستی بهره مند شویم، از این رو نیازمند همکاری ارگان های مربوطه و شهرداری در راه اندازی بازارچه صنایع دستی در استان هستیم.
وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برندسازی و بازاریابی، گفت: این دوره ها به صورت رایگان برای هنرمندان صنایع دستی در رشته های مختلف با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان قم برگزار شده است.
سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: در دوره برندسازی 22 هنرمند شاخص صنایع دستی و در دوره بازاریابی 30 هنرمند شرکت کردند که بعد از اتمام دوره گواهی مهارت دریافت خواهند کرد.
وی به اهمیت برندسازی صنایع دستی استان قم اشاره کرد و گفت: هدف اصلی از برگزاری این دوره های آموزشی برندسازی، آشناسازی هنرمندان با روش های معرفی تولیدات صنایع دستی و تجاری سازی آن در سطح ملی و بین المللی است.
وی افزود: آموزش های روش بازاریابی به هنرمندان کمک بسزایی جهت فروش و افزایش تولیدات صنایع دستی می کند تا بتوانند با استفاده از این ابزار درجهت تبلیغات، بازاریابی مستقیم، فروش شخصی، بسته بندی و خدمات مشتری قدم بردارند.
Source: 1